icon rss footer hover.png icon facebook footer hover.png icon mail footer hover.png icon insta footer hover.png
Du er her:   Solberg skole   ›   Hjem   ›   Toppmeny   ›   Om oss   ›   Tjenestebeskrivelser A-Å

Skatteinnfordring, arbeidsgiverkontroll og veiledning

  • Generelt om tjenesten

    Tema

    - Økonomi

    Beskrivelse

    Hovedoppgavene er følgende:

    • Lettere innfordringer: (purringer, bet.avt.,påleggstrekk) 
    • Tyngre innfordringer: (utleggsforretninger, tvangsbegjæringer, konkursbegjæringer) 
    • Føringer i skatteregnskapet 
    • Avregning 
    • Skatteutvalgssaker 
    • Arbeidsgiverkontroller 
    • Informasjon overfor arbeidsgivere 
    • Behandling av lønns- og trekkoppgaver

    Formål:
    Få korrekt, rettidig innrapportering og innbetalinger. Gi skatteyterne riktig skatteoppgjør  og kommunen korrekte skatteinntekter

    Målgruppe

    Arbeidsgivere, skatteytere, regnskapsførere, revisorer, advokater og offentlige kontorer

    Kriterier/vilkår

    • Servicetorget oppbevarer informasjon vedrørende arbeidsgivere
    • Skatteseksjonen skal innkreve skatter og avgifter som blir fastsatt av likningsmyndighetene
    • Skatteseksjonen skal bistå skattytere som ikke har mottatt lønnskvitteringer fra arbeidsgiver eller fått godskrevet trukket skatt ved avregningen
    • Skatteseksjonen skal utstede skatteattest ved forespørsel
    • Skatteseksjonen skal gi veiledning og svare på spørsmål vedrørende innbetaling av skatter og avgifter
    • Skatteseksjonen skal kontrollere og veilede arbeidsgivere i Ås slik at korrekte innbetalinger og fullstendige oppgaver blir gitt til det offentlige
    aaa
  • Lover og forskrifter

    Serviceerklæring

    "Vi lover"

    • Yter god service, er blide og imøtekommende, samarbeidsvillige og tar seg tid til å lytte
    • Er tilgjengelige og kan overlappe hverandre slik at publikum får den hjelp de trenger
    • Tilrettelegger slik at innbetaling av skatter og avgifter kan skje til fastsatte forfall
    • Har tilstrekkelig materiell tilgjengelig og tilrettelegger slik at arbeidsgivere kan innrapportere til fastsatte frister
    • Gir mest mulig rettferdig og lik behandling
    • Er oppdaterte innen lover og regler slik at vi kan gi korrekte opplysninger og god veiledning
    • Informerer publikum om deres rettigheter og plikter
    • Tar avgjørelser eller gir midlertidig svar innen 10 dager

    "For at vi skal kunne oppfylle dette..."

    • Innrapporteringen fra arbeidsgivere er korrekt
    • Innbetaling av skatter og avgifter skjer til rett tid
    • Arbeidsgiverne er samarbeidsvillige ved å legge frem regnskap og de nødvendige opplysninger vi ber om
    • Publikum gir oss de opplysningene som er nødvendig for å kunne gi en rettferdig og god behandling
    ___
    ___
  • Skjema

    Veiledning - hvordan få utført eller motta tjenesten

    Ås kommune, skatteseksjonen, Postboks 195, 1431 ÅS
    Besøksadresse: Rådhusplassen 29 2 et. 1430 Ås
    Bankkonto for innbetaling av skatt: 7855 05 02142
  • Saksbehandling
  • Kontaktinformasjon

    Ansvarlig enhet

    Avdeling:Økonomi

    Kontaktpersoner

    Navn:Emil Schmidt
    Tittel:Økonomisjef
    Epost:Emil.Schmidt@as.kommune.no
  • Andre opplysninger
    Oppdatert:
    2016-01-06 10:34